צילום מוצר לבד - טיפים בנושא

טיפים לצילומי מוצר

לפני שנתחיל, כדאי שאשים את הדברים השולחן: צילום מוצר הוא לא דבר קל בכלל!

כמובן שאני לא אומר את זה כדי להפחיד אתכם, אלא כדי לעודד אתכם.

סביר להניח שאם הגעתם לקרוא את הטיפים שאציין מטה, או שכלל לא התנסתם בצילומי מוצר ואתם רוצים להתחיל, או שהתנסתם כבר בצילומי מוצר והתאכזבתם מהתוצאה.

בשל הקושי בצילומי מוצר(בדרך כלל קושי הנובע כתוצאה מגודל מוצר, החזר אור שהמוצר מייצר ועוד) , צילומים אלויכולים להגיע להוצאה כספית לא קטנה עבור העסק שלך, שוב, כמובן תלוי בסוג המוצר גודלו ובכמות המוצרים.  אז לפנישתרוצו לצלם מקצועי לצילומי המוצרלאתר שלכם, אני כאן כדי לתת לכם כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם אם תרצו לעשותזאת בעצמכם.

שנתחיל?

1.תאורה, תאורה, תאורה

לא סתם זהו הסעיף הראשון. תאורה זה שם המשחק( אגב,לא רק בצילומי מוצר, אלא בצילומים בכלל)

אם ננסה להבין בעצם מהי מצלמה… נגלה שלמעשה מדוברמוצר שקולט אור שמוחזר מאובייקט מסויים ועובר דרךעדשת המצלמה ונקלט בחיישן.

עכשיו מקווה מאוד שהצלחתי להעביר את חשיבותו שלהאור.

למעשה אפשר להגיד, ואומר זאת בזהירות, תאורה טובהחשובה יותר ממצלמה טובה!

וזה למעשה מה שמבדיל בין צילום מקצועי לצילום חובבני.

לכן אם תדעו לשלוט ולמקם את המוצר בתאורה הנכונה תוכלו להוציא תמונות נהדרות של המוצר שלכם.

בעוד צלמים מקצועיים משתמשים בתאורה מלאכותית(פלאשים,נורות וכו) הייתי ממליץ לכם לצלם באור טבעי ורך. מההכוונה באור רק? הכוונה לא שמש ישירה על המוצר. נסו למקם את המוצר בתוך הבית על שולחן שצמוד לחלון גדול– דרכויכנס אור רק מבחוץ. זו תאורה מחמיאהביותר וככה תמנעו מצללים קשים במיוחד שהשמש יוצרת.

2.תבליטו את המוצר

מה הכוונה בלהבליט את המוצר?

נסו ללמוד את תכונות המוצר שלכם, יתרונותיו וחסרונותיו, ונסו לצלם אותו בצורה שבו קהל הלקוחות שלכם יבין איךלהשתמש במוצר , יבין מי קהל היעד ועוד.

לדוגמא: שעון , ישנן דרכים רבות לצלם שעונים ( רקע לבן או שחור /תמונה של מישהו רץ עם שעון / איש עסקים חושף אתהשעון מבעד לחליפה) –כל דרך כזו יכולה לשדר לנו משהו אחר– גם אם נצלם את אותו השעון .

3.צלמו בהרבה זויות שונות

בשל חוסר המוחשיות שקיימת עם הצגת התמונות באינטרנט, הלקוח מתמודד עם מצב בעייתי בו הוא שופט את המוצר נטועל פי מראה התמונה אותה תציגו.

צלמו הרבה…הרבה מאוד זה תמיד יכול לעזור ותוכלו לבחור את הזויות המחמיאה ביותר למוצר.

העלו כמה תמונות שונות מזויות שונות שהלקוח יוכל להתרשם מהמוצר מלפנים, מאחור למעלה למטה או אפילו מבפנים.

בין כל התמונות שתעלו, נסו לכלול גם תמונות תקריב. הלקוחות אוהבים לראות טקסטורה ופרטים של של המוצר , זה בטוחיעזור להם לקבל החלטה כזו או אחרת על המוצר שלכם.

4.השתמשו בחצובה

תוכלו למצוא שחצובה יכולה להיות מאוד שימושית בתחום צילומי המוצר, במיוחד אם מדובר בהרבה מוצרים.

הייתרונות המרכזיים שלה:

1.לא מחזיקים את המצלמה  אל תזלזלו בזה, זה יכול להיות מעייף שמדובר בהרבה מוצרים, גם אם אתם מצלמים עםהסמארטפון.

שומרת על המצלמה יציבה– דבר שמונע טשטוש של התמונות.

שומר אל נקודת המבט אחידה– דבר חשוב מאוד למען האמת. במידה ותרצו לשמור על אחידות ועל זוית הצילום חצובהיכולה לעזור מאוד בעבודה הזו.

5.רקע

למרות שמדובר בצילומי מוצר, ולמעשה המוצר הוא  הדבר העיקר, הרקע לא פחות חשוב מהמוצר עצמו. למעשה לרקעתפקיד מרכזי במידה ונרצה ליחס למוצר תכונות מסויימות( כמו שהסברתי בסעיף 2 בדוגמא עם השעון) או יכול להבליט אתהמוצר ולייצר אחידות. לדוגמא, רקע לבן או שחור יגרום לנו להתמקד במוצר והרקע לא יסיח את דעתנו מהמוצר, בנוסףייצר אחידות עם שאר המוצרים המוצגים באתר.

6.חדות התמונה

תמונות מטושטשות של המוצר שלכם זה הדבר המסוכן ביותר עבורכם– התמונות יראו לא מקצועיות ולמעשה יערערו אתאמינות המוצר בעיני הלקוח.

יש כמה דרכים להשיג תמונות חדות:

יציבות – שמירה על יציבות, קרי, חצובה או שים את המצלמה או הסארטפון על משטח יציב.

פוקוס– אם אתם מצלמים במצלמת dslr , יש לכם את היכולת לבחור את נקודת הפוקוס שלכם, השתמשו בה לפקס עלהאובייקט.

תאורה– תוודאו שאתם מצלמים עם מספיק אור, ככל שתצלמו עם פחות אור, כך יהיה יותר קשה למצלמה שלכם להתפקס על האובייקט.

7.ערכו את התמונות

אם עשיתם כל מה שהמלצתי פה, אתם צריכים לסיים עם לא מעט תמונות של כל מוצר והרבה זויות שונות.

בחרו את התמונות הטובות שאהבתם וערכו אותם.

כל תמונה, טובה כשתהיה, צריכה מעט עריכה בסיסית.

תוכלו להשתשמש בתוכנות מקצועיות כמו פוטושופ או לייטרום, או אם אין ברשותכם את התוכנות האלה, קיימות אין ספורתוכנות חינמיות היום שתוכלו להעזר בהן לצורך העריכה.

כמה דברים לא תרצו לפספס בעריכה:

חיתוך– למרות שכנראה בחרתם קומפוזיציה מעניין לתמונה שלכם, תמיד רצוי לעבור שוב על התמונה ולראות אם דרוךחיתוך מסויים, אולי כדי למרכז את המוצר, אולי כדי להעלים אוייבקט מסויים שנכנס לנו לפריים וכו׳.

חשיפה–שחקו מעט עם החשיפה, אולי היה חסר לכם אור על הסט או היה פחות אור. תמיד טוב לבדוק דברים בעריכהאולי יש דברים שיעבדו יותר טוב או פחות טוב.

עריכה– לפעמים אנחנו כל כך מרוכזים בצילומים ואיך לסדר את המוצר שיהיה יפה לצילום שאנחנו שוכחים להמקדבפרטים הקטנים. לא פעם כשסיימתי לצלם, הגעתי למחשב ופתאום אני רואה לכלוך לא רצוי על יד המוצר או במקרההגרוע ביותר, עליו. אם מצאתם גם חלק לא רצוי בתמונה, נסו להעלים אותו, אל תתעצלו, יש לו מעט תוכנות חינימיותשיכולות להיות מאוד שימושיות.

8.עקביות

למעשה, אין נכון או לא נכון בצילומי מוצר, הכל שאלה של מה אני רוצה לשדר?

כמו שציינתי קודם, רצוי וכדאי לנסות לצלם הרבה וכמה שיותר ומכל זוית, עד הרגע לתוצאה הרצויה.

אבל ברגע שהגענו לתוצאה הרצויה? רצוי לשמור עליה ולשמר קו אחיד בצילומים.

מה זה אומר? לדוגמא אם בחרתי שהמוצר נראה הכי טוב על רקע לבן, רצוי שגם קו המוצרים התואם יהיה על רקע לבן גםכן. כך נשמור על עקביות ומראה אחיד של האתר.

לסיכום

הייתי יכול להמשיך ולכתוב לכם עוד הרבה מאוד על התחום מכיוון שזהו תחום גדול מאוד, אבל על דבר אחד אין ויכוח, איןתחליף לניסיון, לכן לכו לצלם, תראו מה עובד ומה לא ורק ככה תלמדו באמת.

כמו שאמרתי בהתחלה, זה תחום לא פשוט, ולוקח זמן להוציא תמונות מצויינות של המוצר אבל אני מבטיח לכם שזה רק הולך ונהיה קל יותר

מקווה שהצלחתי לעזור לכם, וכמובן שאני כאן לכל שאלה שתצוץ, מוזמנים לפנות אלינו למייל.

 

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email